Inte så varmt idag, blåste kallt!

Igår var jag väldigt trött efter vår lilla trip, så jag tror jag somnade strax före 22.
Kan knappt komma ihåg när jag gjorde det i Sverige sist, men det var skönt ;)
Mamma gillade det väldigt mycket, hon hoppas att det blir en vana. Haha
Men jag har svårt att tro att det blir detsamma när jag kommer hem.

Skolan var bra idag, pratar mer och mer med mina klasskamrater,
speciellt killen bredvid mig - Nhono (inte så säker på stavningen). En kille från Schweiz, fast född i Portugal. Och tro mig, han ser ut som en portugis. Ska försöka mig på ett kort någon dag, Elin vill ha ett NU! Men ni får nog vänta några dagar till.
Jag har en Ramlösa flaska som vattenflaska i skolan (för ni vet ju att det är väldigt varmt här, så vi behöver vattenflaskor ;>) så minst en gång var tionde minut petar han mig på axeln och säger "Rämlööösa". Just nu försöker jag lära honom säga rAmlösa. Men än så länge får han A;et till ett Ä. Men jag har 3½ vecka på mig, det kommer sitta innan jag lämnat skolan!

Lunchade på Wendy's med Vinicius (killen som var med igår), för han och jag hade Afternoon class idag.

Mina vanliga skoldagar ser ut; 08.45 - 10.25 första lektionen och 10.45 - 12-25 andra lektionen. Sen slutar vi för dagen, men en dag i veckan har jag afternoon class, eftersom jag har ett student visa. Så idag slutade jag inte förens 15.10. Fast det är ju en soft dag ändå, jämfört med hemma ;)

Flera i min klass, och självklart mina vänner Violeta och Alice har frågat mig om jag ska med till "Ladies night" idag, men tyvärr så är jag för liten :( Swan sa till mig att det är 21, men att om jag vill så kan jag prova en annan onsdag, för det är varje onsdag. Så vi får väl se om jag vågar mig dit längre fram ;)


Bilderna från igår som jag lovade förut idag :)
Och för er som är nya i bloggvärlden ;)
Alla småbilder som dessa blir större om du klickar på dem.




Swans ena dotter åkte nyss, hon var här och visade upp hennes nya hund.
Så himla söt var hon, och så himla liten, bara 6½ vecka. Cutie!

Kommentarer
Postat av: Elin

aaaaah, jävlar vad avis jag är på dig! :D Tur att det funkar bra och allt, det ser skithärligt ut! :D Får börja klura på en design lite fort här nu också ;D

2010-02-11 @ 09:54:56
URL: http://www.Ilini.wordpress.com
Postat av: Morfar

Hej igen, jag forstar att Du stortrivs. Ser toppen ut och redan har Du fatt kompisar. Det har blir bra.

Kram Morfar

2010-02-11 @ 12:34:10
URL: http://chdinflorida.blogg.se/
Postat av: FRIDA

"nej jag har bara druckit ramlösa"

2010-02-11 @ 19:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0