Florida Language Centre

Jag saknar visst er där hemma jätte mycket, men inte så mycket så att jag hellre skulle vilja åka hem nu. Så de så mamma ;)
Ja men precis Frida, en perfekt replik :D
Det kommer Maria, men än så länge har jag inte det ordförådet ;) Lovar att det kommer, men kan berätta lite på svenska nu :)


Här är tre halvbra bilder på mitt klassrum.
Ingen lyx, men vad spelar det för roll när lärarna & klasskompisarna är bra?!?!

Första lektionen är kommunikation - Lyssna och prata
Andra lektionen är mer gramatik - Läsa och skriva
Fast självklart går de "hand i hand".
På andra lektionen idag hade vi test.
Vi gör tydligen det varje torsdag, just för att de ska kunna checka av hur mycket vi lär oss. Och kolla så vi är på rätt level, ifall någon behöver flyttas upp eller flyttas ner.
Jag fick ett okej resultat på testet 40/50.

Imorgon så är första veckan gjord, och på måndag är vi lediga, för det är presidentens dag ;)

Lite kortfattat om min skolgång, kommer mer ska ni se :)


KRAM på er där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0